Gelecek Yüzyılın Eğitim Modeli ile tanışmak için hazır mısınız? Bilgi ve kayıt için

Sorgulama Temelli Öğrenmenin İlkeleri

Sorgulama Temelli Öğrenmenin İlkeleri

Sorgulamaya dayalı öğrenme sürecinde öğrencilerin sınıflarda nişanlı, kendinden yönlendirmeli öğreniciler olarak gelişme ihtimalinin daha yüksek olur.

Soruyu sorma ve anlayışı genişletme konusunda bilgi sahibi olma, tüm sorgulamanın özünde yer almaktadır. Bir anket araştırması yaklaşımına odaklanarak, Anaokulu programı, çocukların doğal merakı, doğuştan edindiği şaşkınlık ve huşu duygularını ve çevrelerini hissetme arzusunu kullanarak yüksek düzeyli düşünme becerilerinin gelişimini teşvik eder. Bir araştırma yaklaşımı, çocukların doğal merakını besler. Eğitimciler, çocuklara ilginç, önemli ve onlarla alâkalı sorulara cevap bulmak için fırsatlar verdikçe, müfredat içeriğini “gerçek dünya” entegre yollarla ele almalarını ve daha üst düzey düşünme becerilerini geliştirmelerini ve uygulamanızı sağlarlar. ve derin öğrenmeye götüren zihin alışkanlıkları.

* Sorgulamanın odağı; çocukların düşünme, merak ve teorilerinin yanı sıra ilgilerini çeken fikirleri ortaya çıkarmaktır.

* Sorgulamanın süresi genellikle esnektir.

* Uygulamalar, materyaller, düşünme süreçleri çocuklar ile birlikte yapılandırılır.

* Öğrenme bireyseldir ve sorgulama bireysel farklılıklara cevap verir.

* Çocukların kendi teorilerini test etmelerine, kendi sorularına ve meraklarına cevap bulmalarına fırsatlar sunmaya odaklanılmıştır.

* Çocuklar, kendi sorularını ve düşüncelerini daha derin, doğrudan keşfederler. Bu nedenle üst düzey düşüncelere daha kolay ulaşırlar.

Sorgulama Sürecinde Oyun Temelli Öğrenme

Anaokulu sınıfındaki eğitimciler, doğal meraklarını yerine getirirken öğrenmelerini desteklemek için çocukların yanı sıra bir araştırma tutumu benimserler. Sorgulamaya çocukların çocuklara katılmanın yanı sıra, eğitimciler “sınıf araştırmacısı” olarak, çocuklar ve çocukların öğrenimi hakkında merak edip sorular sorarlar.

Öğretmenler, doğal olarak sorgulayan ve merak eden öğrencilere uygun öğrenme ortamını hazırlar. Öğrencilerin sorgulamaya katılmasına ek olarak öğretmenler, çocuklar ve çocukların öğrenimi ve müdahalelerinin çocuk öğrenimi ve büyümesi üzerindeki etkileri hakkında merak edip sorular sorarlar. Eğitimciler önceden belirlenmiş sürelerde önceden belirlenmiş konulara dayalı dersler planlamazlar ve çocukların kullandıkları “isimler” etrafında dersler veya etkinlikler geliştirmemektedirler. Bunun yerine, sorular karşılıklı sorgulamadan ve meraktan ortaya çıkıyor. Çocuklar düşüncelerini ifade ettikçe, eğitimciler, çocukların düşüncelerini daha da tetikleyecek ve meraklarını uyandırmaya ve merak etmeye devam etmesini isteyebilecek soruları düşünürler.

Çocukların soru ve düşüncelerine cevap verirken öğretmenin sorabileceği sorular. Örneğin:

* Ne düşünüyorsun?

* Eğer……….. ne olurdu?

* Suyu bir kaptan diğerine nasıl aktarıyorsun?

* Düşünceni nasıl gösterirsin?

* Düşüncenin işe yarayacağını nasıl kanıtlarız?

Öğrenciler sorgulamayı yöneten sorular sorarlar. Örneğin:

* Yokuş aşağıya giden bir araba nasıl olurda daha hızlı gider?

* En büyük su birikintisi(göl) nerededir?

Çocuklar deneyimlerken ve araştırırken daha fazla sorular sorarlar ve düşüncelerini daha açık ifade ederler. Kullandıkları araç gereçlerin tanımını yaparlar, yaşadıkları bir problemi anlatırlar ya da sorular sorarlar. Bu süreçte akranlarını dinlerler ve onlara önerilerde bulunurlar. Bu etkileşim sayesinde eğitimciler çocukların düşüncelerini soru ve gözlemleriyle genişletirler, çocuklar da öngörülerde bulunmayı ve sonuç çıkarmayı öğrenirler.

Örneğin:

* Sanırım en üstte büyük bir parça yerleştirirsem kule devrilmez.

* 10 adım uzunluğunda olduğunu düşünmüştüm ancak 6 adımmış.

Eğitimciler sorgulama sürecinde öğrencilere eşlik ederek onların sorularının yanıtlarını keşfetmelerine destek olurlar. Eğitimciler, çocukların düşüncelerini geliştiren ya da çocukları yeni öğrenme yolları aramaya teşvik ederler.

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik

Okulumuzda, önleyici ve gelişimsel rehberlik yaklaşımını esas alan kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik(PDR) programı uygulanmaktadır.

Oyun Temelli Öğrenme

Çeşitli alanlardan öğrenmeye ilişkin küresel konuşmalar ve perspektifler, yukarıda açıklanan pedagojik yaklaşımların ara...

Oyun Temelli Öğrenme